mengapa gadis aceh gantung diri,neraka tempatnya tau gak

PIDIE - Nanda DS (24), seorang gadis dari Gampong Rambong, Kabupaten Mutiara Timur, Kabupaten Pidie, ditemui mati tergantung di rumahnya pada hari Selasa, 26 Mei 2020, sekitar jam 11:00 WIB.

Mangsa yang disyaki tewas menggantung diri.

Acara tersebut menggegarkan penduduk Rambong dan kawasan sekitarnya ketika masyarakat menyambut Hari Raya.

mengapa gadis aceh gantung diri,neraka tempatnya tau gak

Kecurigaan sementara motif mangsa mengakhiri hidupnya dengan cara yang tragis kerana percintaan.

Ketua polis Pidie, AKBP Zulhir Destrian, melalui Unit Siasatan Jenayah, AKP Eko Rendi Oktama, memberitahu aceh pidie untuk mengesahkan adanya kes bunuh diri di Desa Rambong, Mutiara Timur.

dan kematian tergantung di pintu rumahnya.

"Memang benar bahawa seorang wanita muda ditemui tewas tergantung di rumahnya. Kecurigaan sementara mangsa mengakhiri hidupnya dengan menggantung dirinya kerana percintaan, "kata AKP Eko Rendi.

Gadis cantik itu pertama kali ditemui digantung oleh bapanya M. Nasir (58). Saksi baru pulang dari Kabupaten Kembang Tanjong, Pidie. Ketika masuk ke dalam rumah, ternyata pintu terkunci dari dalam.

Kemudian, M. Nasir memanggil anaknya untuk membuka pintu. Tidak ada jawapan walaupun sudah lama dia dipanggil, si ayah merobohkan pintu rumahnya.

Sebaik sahaja pintu dibuka, betapa terkejutnya lelaki itu melihat leher mangsa tergantung di pintu bilik.

"Ayah mangsa segera meminta bantuan penduduk setempat untuk mengurangkan mangsa yang tidak bernyawa dan menanggalkan tali yang melilit leher mangsa," kata Eko Rendi.

Berdasarkan pemeriksaan hasil perbualan WhatsApp mangsa, menurut Eko Rendi, kecurigaan kuat mangsa mengakhiri masalah cinta hidupnya.

Namun, pihaknya akan terus menyiasat punca sebenar mangsa bunuh diri.

Sebenarnya, sebelum menggantung diri, mangsa terlebih dahulu mengikat tali yang ingin mereka gunakan untuk menggantung diri dan kemudian menyebarkannya kepada rakan mereka melalui WhatsApp.

"Pada masa ini, kami sedang menyelidiki kes kematian mangsa. Pasukan Inafis telah turun ke lokasi untuk mengenal pasti tempat kejadian, "kata Eko Rendi.

Eko Rendi menambah, mayat mangsa tidak dilakukan bedah siasat kerana keluarganya tidak mengizinkannya. (*)