Cara Dapat Uang di Google Maps

Saya pernah mendengar Peta Google, sudah tentu ramai telah menggunakan aplikasi itu. Pernahkah anda memikirkan bagaimana Google boleh mendapatkan ribuan maklumat pada peta. Ya, jawapannya adalah melalui Google Local Guide.


Panduan tempatan ini yang memasang penanda, maklumat, foto dan kedudukan lokasi di Google Map. maka apa manfaatnya menjadi Panduan Tempatan. yang sering saya alami ialah saya mendapat banyak baucer. Saya sering mendapat baucar dari Google, mulai dari baucar playstore, baucar kredit, dan lain-lain. Yang terakhir adalah baucar Go Jek bernilai 100,000, yang saya beli dengan segera. tidak betul.

Kelebihan lain ialah jika anda telah mencapai tahap 4, Google akan memberikan anda 100 GB ruang Google Drive percuma selama 1 tahun (maklumat yang saya dapati jika tidak salah, promosi ini telah dihentikan). itu mengenai salah satu kelebihan menjadi panduan tempatan google.


Untuk menjadi Panduan Google Tempatan sebenarnya sangat mudah, hanya memuat turun aplikasi Peta Google pada telefon Android dan mempunyai akaun Google, cukup (sudah tentu anda perlu mempunyai sambungan internet). maka semua yang anda perlu lakukan adalah mula menyumbang dengan menghantar pelbagai gambar, mengkaji semula lokasi, mencari mata baru, dan sebagainya.